המומחה מציג: כך תיערכו כראוי לרעידת אדמה אפשרית

אייל ראובן No Comments on המומחה מציג: כך תיערכו כראוי לרעידת אדמה אפשרית

ד"ר אפרים לאור מפורום מפקדים לאומי, בשיחה עם 'קול חי': "על כל אדם לבדוק את עמידות בית מגוריו, להצטייד בערכת חירום ותרופות למי שנוטל באופן קבוע"

צילום: דובר צהל
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ד"ר אפרים לאור, חבר "מבטחי – פורום מפקדים לאומי" ומומחה להתמודדות עם אסונות פתע, שוחח עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי) על רעידת האדמה. "זה עלול לקרות אצלנו בכל רגע. צריך להתכונן ואז אפשר להסיר את כל הדאגות. אני לא דואג, אני מוכן".

הוא התייחס למצב בטורקיה ולמה שאפשר ללמוד ממנו: "ממש מעט שעות אחרי תחילת רעידת האדמה כבר חסרות תרופות. אנחנו מטיפים כבר הרבה זמן להצטייד בתרופות למי שנוטל על בסיס קבוע – לשאת אותן על הגוף בכמות שתספיק לעשרה ימים".

עוד המליץ לאור: "להצטייד בערכת חירום עם כל מה שצריך לשעת חירום – אוכל, מים, סוללות, מסמכים אישיים ועוד. ושתדעו איפה היא נמצאת. בנוסף, לדאוג שהבית יהיה מחוזק. אלה שהבית בבעלותם לחזק אותם לפי תמ"א 38. אתה צריך לדאוג לזה, לא המדינה. כמו כן, לקנות ולשכור רק דירות עמידות. היום יש דרך לדעת את זה".

לאור שיתף: "יש לנו תשע מגמות ובתי ספר ברחבי הארץ שלומדים חירום, חילוץ והצלה ברמה גבוהה, כולל חרדים. יש לנו כבר בוגרים של התכנית הזו והם מקימים מרכז התנדבותי לחירום בקהילה במגזר החרדי. הראשון יהיה השנה בירושלים וכל שנה יהיו עוד שלושה".



0 תגובות